immunerosites

Hogyan erősítsük immunrendszerünket?

A hideg időjárás melegágya a légúti megbetegedéseknek, emiatt ilyenkor még nagyobb hangsúlyt kell fektetnünk az immunerősítésre. A megerősített immunrendszer védelmet nyújthat a vírusokkal, betegségekkel szemben, ha teljes mértékben elkerülni nem is tudjuk őket, de megkönnyíti a betegségek legyőzését. Mi a teendők ilyenkor?
  1. Töltsünk minél több időt a friss levegőn.

A hideg esős, netán havas időben senki nincs szívesen kint a szabadban pedig immunerősítés szempontjából ez elengedhetetlen. Ha nem zuhog az eső, öltözzünk fel melegen és töltsünk minél több időt kint a friss levegőn, tegyünk egy hosszabb sétát, mozgassuk meg magunkat. Ha megtehetjük, mozduljunk ki a hegyekbe, itt a levegő is jobb minőségű, sokkal tisztább, mint a városokban.

Nem csak a friss levegő, de a napfény is fontos tényező, hiszen télen sokan D-vitamin hiányban szenvednek a hideg hónapokban.

  1. Zuhanyozz reggelente.

Télen a még szokottnál is nehezebb felkelni. Próbáld meg ezt nem egy bögre kávéval, hanem egy frissítő hideg-meleg zuhannyal kiküszöbölni.

A hideg víz serkenti a véráramlást, ezzel erősítve a szívműködést. A hideg növeli a fehérvérsejtek számát, ami erősíti az immunrendszert.

A váltózuhany lényege a következő: meleg vízzel kell elkezdeni a zuhanyzást, majd fokozatosan kell hűteni, egészen addig ameddig libabőrösek nem leszünk, majd kezdeni elölről a folyamatot. Ezt pár alkalommal meg kell ismételni. Ez a kávénál hatékonyabb módon ébreszt fel és még javítja is a vérellátást ezzel felpezsdítve a vérkeringést és javítva az immunrendszert.

A hideg zuhany hangulatunkat is javítja. Egy kutatás kimutatta, hogy a hideg zuhany jó hatással van az szimpatikus idegrendszerünkre, mivel növeli az endorfin és noradrenalin hormonok szintjét, így csökkentve a depresszió kialakulásának esélyét.

  1. Vitaminokban gazdag étkezés.

A megfelelő táplálkozásra egész évben nagy figyelmet kell fordítanunk, de télen ez különösképpen fontos szempont. Ilyenkor minden nap ajánlott gyümölcsöt és zöldséget fogyasztani. Főbb immunerősítő élelmiszerek közé tartozik a csipkebogyó, a savanyú káposzta, a fokhagyma, a citrusfélék és a cékla.

  1. Hidratálj!

Az étkezés mellett a megfelelő folyadék bevitelről se feledkezzünk meg. Naponta legalább 2-3 liter folyadék fogyasztása ajánlott, ahhoz hogy szerveztünk rendben legyen. Ezt az ajánlott mennyiséget vízből és gyógyteából kell elfogyasztanunk, vagy frissen facsart gyümölcslevet is ihatunk, de a cukros löttyöket próbáljuk mellőzni.

  1. A lelki egyensúly fontossága.

Ha keveset alszunk és sokat stresszelünk, az immunrendszerünket is megviseli. Emiatt minden nap fordítsunk időt a testi lelki pihenésre. A belső béke megtalálásának egyik legismertebb és legjobb módja a jóga és a meditáció. Ha neked más módszerek válnak be, az sem baj, a lényeg, hogy a benned felgyülemlett feszültséget csökkentsd.

2013 - 2019 © Herba-D | All Rights Reserved

X
0
    0
    Kosár tartalma
    A kosarad üresVissza a shopba
      Kupon beváltása