Címlap » Tudásbázis » Vitaminban dús nyáron termő zöldségek

Vitaminban dús nyáron termő zöldségek

Napi 5 adag zöldség elfogyasztása létfontosságú az egészséges szervezet fenntartása érdekében, a WHO állítása szerint. Azt, hogy a zöldségek egészségesek mindenki tudja, hiszen tele vannak vitaminnal, enzimekkel, ásványi anyagokkal, rostokkal, fehérjével és bioflavonoiddal. Fontos, hogy a zöldségeket ne túlfőzve vagy nagyon megsütve fogyasszuk, hiszen ilyenkor kioldódnak belőlük az értékes tápanyagok.

A nyári zöldségek közé sorolandó a cékla, a zöldborsó, a zöldbab, a vajbab, a fejes saláta, a cukkini, az uborka, a mángold, az újburgonya, a sárgarépa, a spenót, a paradicsom és a retek.

A retek jótékony hatást gyakorol a májra és az epeműködésre, ajánlott a zöldség levelének a fogyasztása is, hiszen az is rendkívül egészséges.

A paradicsom és az újburgonya a legjobb B6-és C-vitamin forrás, illetve magas a kálium-és béta-karotin tartalma. A burgonyában találhatóak különféle értékes növényi rostok és komplett szénhidrátok. Az újburgonya hámozása nem ajánlott mivel így veszít az értékes tápanyagtartalmából, de a zöld hajtásoktól jobb megszabadulni, hiszen ezek mérgezőek is lehetnek.

A babfélék családjába tartozó vajbab, zöldborsó és zöldbab illetve a zöldborsó mangán-, fehérje-, vas- és kalciumtartalma, valamint A-, B-, C-, K- és E-vitamin tartalma igen magas. Mivel hüvelyesek, található bennük komplex szénhidrát is. A zöldborsó koleszterinszint csökkentő hatású, mivel tartalmaz nikotinsavat.

A cukkininek és az uborkának is magas a C-vitamin tartalma, az uborkában soka a szilícium, mely jót tesz a hajnak és a körmöknek, valamint az uborka segíti az emésztést, gyógyító hatással van a köszvényre.

Napi egy sárgarépa elfogyasztásával már elegendő A-vitamint juttatunk a szervezetünkbe, de a béta-karotin tartalma is kiemelkedő. A fejes saláta azon kívül hogy egészséges, még az álmatlanság ellen is hasznosnak bizonyul.

A céklafélék közé tartozó cékla, spenót és mángold gazdag kalciumban, folsavban, A-, C- és K-vitaminban. A cékla nemcsak egészséges, de bizonyítottan rákellenes hatású. támogatja az emésztést és az immunrendszert, segíti a máj megfelelő működését. A cékla tápértéke a többi zöldséghez hasonlóan nyersen a legnagyobb, a fiatal spenót nyersen is fogyasztható.

Mai rohanó világunkban a napi ötszöri zöldségfogyasztás napirendbe iktatása sokszor nehézségekbe ütközik. Ám szerencsére van egyszerűbb módja is, hogy fedezzük vitaminszükségletünket!

[inbound_button font_size=”20″ color=”#98c53a” text_color=”#ffffff” icon=”arrow-circle-o-right” url=”https://herbad.onlinetanulopenz.hu/termekkategoria/vitaminok/” width=”” target=”_self”] Érdekelnek a részletek![/inbound_button]

 

 

By | 2017-10-12T08:56:20+00:00 július 11th, 2017|Tudásbázis| Vitaminban dús nyáron termő zöldségek bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva

About the Author:

Vállalkozásunkat, mely 100 %-os magyar tulajdonban van- azzal a céllal hoztuk létre, hogy támogassuk az egészségtudatos életmódot, javítsuk az emberek közérzetét és hozzásegítsük minél több embertársunkat egy jobb és egészségesebb élethez,azáltal is, hogy minél szélesebb körben ismertetjük meg a gyógynövények egészségre gyakorolt hatásait. Készítményeinkhez nem használunk semmilyen tartósítószert és mesterséges színezéket. Termékeinkkel kapcsolatban alapvető elvárásunk a minél magasabb minőségi színvonal és ár értékarány.

Étrend-kiegészítőink kiváló minőségű ellenőrzött gyógynövény hatóanyagokat tartalmaznak.

OÉTI Notifikációs számmal, rendelkeznek. Biztonságos dézsmazáras csomagolásban kerülnek forgalomba.
Kapszulázott termékeinknél kizárólag növényi eredetű kapszulahéjat alkalmazunk.